메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤정원 (서울시립대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회논문집 大韓建築學會論文集 第36卷 第8號(通卷 第382號)
발행연도
2020.8
수록면
29 - 40 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to review the current status of pedagogical objects, contents and teaching methods for the course of architectural materials conducted in 5-year professional architectural degree programs in Korea in conjunction with the comparative analysis of required criteria for architectural materials as the student performance criteria between Korea and USA. To discuss on pedagogy and teaching methods of architectural/building material courses, this research presents the analysis framework with four factors - curriculum, achievement, faculty and student, as well as criteria for comparative analysis of curriculum objectives and contents. From the holistic qualitative and quantitative analysis of the student performance criteria (SPC) by the accrediting boards, and architectural/building material courses provided by universities and programs, we aim to propose measures to improve the education methods of materials, in order to stimulate the desirable technological knowledge and skills in technology as well as applicability and creativity for architectural design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 선행연구
3. 한국과 미국의 건축재료교육에 관한 인증기준
4. 한국과 미국의 건축재료교육 현황 분석
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0