메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
袁立秋 (又松大学校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제33호
발행연도
2021.5
수록면
107 - 124 (18page)
DOI
10.24285/CLER.2021.5.33.107

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study makes an analysis of ‘you’sentences in modern Chinese from the perspective of ‘you’sentences itself and the comparison with related expressions in Korean. Based on the structural complexity, semantic complexity, Whether it has a pragmatic function, whether it is a spoken or stylistic structure, and the principle of the cross-language gap between Chinese and Korean, this paper analyzes the difficulty levels of modern Chinese ‘you’sentences for Korean native speakers. According to the difficulty level and step-by-step teaching method of Deng Shouxin (2018), this paper divides the teaching of this paper divides the teaching of ‘you’sentences for Korean students into four stages. This study can provide guidance for Korean native Chinese learners in the study of ‘you’sentences, and also help in the grammar teaching, textbook arrangement and teaching scheme of Korean Chinese teaching.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 汉语“有”字句本身难度等级分析
Ⅲ. 汉韩“有”字句的跨语言差距分析
Ⅳ. 结语
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-720-001920339