메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오신유 (중앙대학교) 김태영 (중앙대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.25 No.3
발행연도
2020.1
수록면
495 - 527 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate sociocultural factors accountable to English education in South Korea during the Sixth National Curriculum. By analyzing newspaper articles from two major newspapers, Donga Ilbo and Chosun Ilbo, we classified a total of 538 English education-related articles into five main categories: 1) General English education (or Non-school English education); 2) English learning medium; 3) Public English education; 4) Private English education, and 5) Korean and native English teachers. The Sixth National Curriculum period laid the foundation for the transformation of English education, such as the invitation of native English foreign teachers to enhance students’ communicative competence, the introduction of listening tests for the College Scholastic Ability Test, and the implementation of elementary English education. However, these top-down educational measures also provoked negative effects nationwide, including widening “English-divide” between social classes in Korea. Educational suggestions are also provided.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0