메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정원 (충남대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.22 No.2
발행연도
2017.1
수록면
129 - 147 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims at exploring if there are any differences in EFL learners’ perception of different rhetorical structure in English texts depending upon their English proficiency. For the purpose of this study, 140 college students were divided into two groups (high and low) according to their English proficiency. The participants were asked to read two English texts on the same topic but with slightly different rhetorical structure. They were then asked to evaluate the texts based on 7 criteria. The findings show that they generally assigned higher scores for the Western text than for the Eastern one, and that their perception of rhetorical differences in the two texts differed depending upon their English proficiency. In-depth analysis of the results and pedagogical implications were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0