메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은화 (한국외국어대학교)
저널정보
고려대학교 언어정보연구소 언어정보 언어정보 제25호
발행연도
2017.1
수록면
37 - 56 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate what types of self-assessed use of writing strategies Korean vocational college students use and what types of writing strategy use they favor. A total of 519 students from five vocational backgrounds participated Air service, Secretarial studies, Tourism English, Hotel management, and so on. They responded to the Writing Strategy Questionnaire (Petric & Czarl, 2003) which consisted of “Before writing”, “When writing”, and “When revising”based on a five-point Likert-type scale response format. The results of overall writing strategy use showed that the participants used fewer strategies in planning than in composing and revising. Further, this study conducted Confirmatory Factor Analysis to investigate the writing types of Korean vocational college students who responded to self-assessed use. The results showed that students showed non-planning. Two types were found in composing: solving and thinking. Three types were found in revising: revising, observing, and checking. The results suggested that students have their preferred types of writing strategy use. This can comprise a predictive guideline for teachers and researchers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0