지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Abstract
1. Introduction
2. Method
3. Results
4. Discussion
References
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Perceptual weighting on English lexical stress by Korean learners of English
말소리와 음성과학
2022 .12
Perception of English Intervocalic Liquids by Korean Learners of English
언어와언어학
2016 .01
Effect of prosodic domains and context availability in producing English lexical stress by Korean L2 speakers
영어학연구
2016 .12
The role of acoustic cues in lexical stress recognition of real and nonce words by Korean learners of English
영어학
2025 .01
Pre-service English teachers’ cue-weighting in L2 stop perception
말소리와 음성과학
2024 .12
Influence of Acoustic Cues on the Perception of Lexical Stress by Korean Learners of English and English Listeners
영어학
2022 .01
The Prosody-semantic Interface in the Resolution of L2 Syntactic Ambiguity
영어학연구
2019 .01
온라인 음성 지각 실험을 통한 음성 단서의 가중치 연구: 영어의 고전설 모음을 대상으로
현대문법연구
2020 .01
Word Segmentation on English Learning: Phonetic or Lexical?
언어과학
2016 .01
Acoustic Correlates of English Stress in Korean L2 Learners’ Perception
영어학
2016 .06
Effects of base token for stimuli manipulation on the perception of Korean stops among native and non-native listeners
말소리와 음성과학
2020 .03
Effects of Cue Weight on the Adaptation of English Stops and /s/ in Seoul and Yanbian Korean
언어학 연구
2022 .01
Executive function and Korean children’s stop production
말소리와 음성과학
2023 .09
Attentional modulation on multiple acoustic cues in phonological processing of L2 sounds
말소리와 음성과학
2023 .12
L1 Transfer in Perception of English Stops by Korean Female Teenagers
언어과학연구
2019 .09
Does Perception Lead Production?: A Case Study of English Stress by Korean EFL Learners
언어
2022 .03
A feature-cue-based analysis of Korean phonology
한국언어학회 학술대회지
2024 .07
영어 문장 처리 과정에서의 의미 정보 및 운율 단서 활용도의 상관성 연구
영어학연구
2018 .01
영어 큐드 스피치(Cued Speech)를 활용한 영어교사 훈련방안 탐색: 청각 장애인 영어교육을 중심으로
영어교과교육
2017 .01
Identification of Focus Information with Contextual and Lexical Cues by Korean Learners of English: Evidence from Reaction Times Analyzed by Linear Mixed-Effect Models
영어학
2019 .12
0