메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
2001.11
수록면
1,009 - 1,015 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Door-Seal is a mechanical element which has the function of isolating dust, rain, noise and vibration from outside of a car. The basic requirements of door-seal are a good sealing and minimizing door closing effort these two requirements conflicting with each other has increase the difficulty in design process with highly nonlinear material, rubber and foam Using computer simulation in design process, a conventional analysis tools are hard to reflect all design parameter of door-seal. A new design tool is needed to promote the overall efficiency of design and save cost & time. In this paper, we introduce an exclusive design program for door-seal only. Non-linear finite element formulation has been developed using rubber and foam material description and a solution procedure for conflict problems are installed into formulation. Private pre-processor and post-processor are designed to have effectiveness in considering all design parameters and concept of managing all work-process including minimum door-closing velocity analysis has involved. To verify practical use, a automotive door part and door-seal component were analyzed and compared with the result commericial analysis tool and test

목차

ABSTRACT

1.서론

2.고무·포옴 재료에 대한 정식화

3.닫힘 속도에 대한 정식화 과정

4.도어 시일 전용해석 프로그램

5.설계에의 적용

6.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014009867