메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국마린엔지니어링학회 한국마린엔지니어링학회 학술대회 논문집 한국박용기관학회 2003년 추계학술대회논문집
발행연도
2003.10
수록면
47 - 51 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is performed to assess the predictive quality of the 3-dimensional combustion analysis on a large diesel engine, 7K98MC. The fuel injection system and scavenging flow analysis are also performed to get the fuel injection rate and the swirl ratio of fresh air induced in cylinder, which are important data to get reliable results of the combustion analysis.
Fuel injection simulation results are verified with experimental data of fuel injection pump and valve pressure. Combustion analysis results are also verified with experimental data of heat release ~ate and cylinder peak pressure in error 5% and 1bar respectively. Therefore it is concluded that the fuel injection and combustion simulation models are well constructed. Combustion analysis results show that the injected fuel droplets of the 7K98MC engine are relatively well distributed in the combustion chamber.

목차

Abstract

1.서론

2.연료분사 시스템 해석

3.소기 유동 해석

4.연소 해석

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-559-014135918