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한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2004년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2004.6
수록면
93 - 96 (4page)

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Comparative analysis it did the interior noise of the KTX vehicle and the P-P Semaeul vehicle from the conventional line Homan Seodaejeon-Hanam section from the research which it sees. The test result KTX vehicle appeared when the P-P Semaeul vehicle compared to 20 - 25 KM/H speed up operating commerce operation speed even, the standard values 66 ㏈A the lowers 55 - 62 ㏈A. P-P Semaeul vehicle interior noise of the identical test section 63 ㏈A it will compare and there is a possibility the KTX vehicle knowing from the existing line operating hour interior noise.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. KTX 차량과 P-P 새마을호 차량의 차내 소음 기준 비교
3. KTX 호남선 서대전 → 하남 구간에서의 차내 소음 특성
4. 결론
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