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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
정춘화 (서울대학교) 박영일 (서울산업대학교) 임원식 (서울산업대학교) 차석원 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
1,504 - 1,508 (5page)

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In HEV (hybrid electric vehicle) system, two or more power sources combine their output power together which is very important to effectively distribute power during vehicle operation. Some kinds of vehicle driving control strategies based on global optimization techniques, local optimization techniques, and the intelligent control strategy have been studied. In this paper, DP (Dynamic Programming) and fuzzy theory are both introduced and applied to two shaft parallel HEV and the control results are compared.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시스템 구조
3. DP를 이용한 경로 최적화
4. 퍼지 이론에 의한 시스템 제어
5. 결론
References

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