메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조은숙 (연세대학교)
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第127輯
발행연도
2015.3
수록면
81 - 111 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this manuscript is to analyze how mother-tougue language orders effect when learning Korean. In this manuscript, two languages are compared and analyzed; Turkish for SOV langauge and Chinese for SVO language. Research on learners cognition, comparison of grammatical error rate between both groups has been made for this study. According to this study, it appeared that Turkish learners for SOV language and Chinese learners for SVO language had very different cognition when learning Korean. As a summary of the result in grammatical experiment, both learners were well-informed of the basic ‘subject-object-predicate’ word order, hence error rate wasn’t high for both learners. Nevertheless, it appeared that both learners makes errors in particular word orders other than basic word order. It is very important which word order language is in the background of the Korean learners. I expect that this study could help in seeking unique education methods since Korean majors are been established through many universities around the world.

목차

1. 들어가기
2. 선행연구
3. 연구 범위와 내용
4. 학습자 인식조사의 비교 분석
5. 과제 테스트 비교 분석
5. 나가기
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-810-001375129