메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Mi Sun Park (Columbia University)
저널정보
한국언어학회 언어 언어 제40권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
389 - 401 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Research in the field of Second Language Acquisition (SLA) has attempted to understand how learners acquire a new phonological system, taking account of various universal and developmental factors. The type of input-that is, whether it is written (orthographic/visual) or spoken (acoustic/oral)-has also been found to be crucial in formation of mental representations of phonology in second language (L2). The role of orthographic input on second language acquisition has received attention in recent years, in light of the fact that L2 learners are often exposed to L2 written input from early stages of the learning process: there is a qualitative difference between preliterate children’s early phonological acquisition and literate adults’ L2 phonological acquisition. This presentation attempts to discuss the positive and negative influence of orthographic input on the acquisition of L2 phonology by reviewing relevant studies that investigated learners of different languages. It also aims to address some potential issues that need to be taken into account in conducting and/or interpreting L2 orthography-phonology research.

목차

1. Introduction
2. Evidence of the Effects of L2 Orthography on L2 Phonology
3. Discussion: Issues in the Research of L2 Orthography and Phonology
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-001916180