메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Youngsu Kim (Changpyeong High School) Jee Hyun Ma (Chonnam National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제31권 제4호
발행연도
2015.12
수록면
55 - 78 (24page)
DOI
10.17154/kjal.2015.12.31.4.55

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to explore the effectiveness of purposeful instruction on listening comprehension (LC), task-specific motivation (TM), and perceived difficulty (PD) through mixed research. Fifty six second-year Korean high school students participated in this study and were assigned to two groups: the purpose group and the non-purpose group. They took 13 LC tests, responded to 13 TM surveys, and checked 13 PD levels over a period of four months. They also participated in written interviews. The results indicated that the purpose group showed greater overall advantages than the non-purpose group in terms of the mean scores of LC tests, the TM levels, and the PD levels. Additionally, the former group showed more positive attitudes toward their tasks with listening purposes in mind, clearly indicating the pedagogical importance and benefits of purposeful teaching and learning. More details are discussed and provided based on the results.

목차

I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODOLOGY
IV. RESULTS AND DISCUSSION
V. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0