지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODOLOGY
IV. RESULTS AND DISCUSSION
V. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Effects of Purposeful Listening on Listening Proficiency and Task Motivation
Studies in English Education
2015 .01
L2 Listening Instruction: More Bottom-up or More Top-down?
Journal of Asia TEFL
2018 .01
The Association between Metacognitive Listening Strategy Use and Listening Comprehension Problems among Malaysian ESL Students
Journal of Asia TEFL
2022 .06
듣기이해능력 향상에 영향을 미치는 요인에 관한메타분석연구
영어영문학연구
2018 .01
영어 듣기 지도 효과에 대한 메타분석
Studies in English Education
2022 .12
The Relationship between L2 Listeners’ Self-Efficacy and Listening Proficiency for Various Listening Tasks and Comprehension Skills
응용언어학
2017 .12
Extensive Listening to Enhance Listening Competence in an EFL Setting
외국학연구
2018 .01
학문 목적 한국어 듣기 교재 분석 연구 -듣기 담화 실제성과 과제 활동 유형을 중심으로-
언어와 문화
2021 .08
Improving Listening Comprehension Courses Through Course Remodeling: Before and After
영상영어교육(STEM Journal)
2015 .01
The Effects of Pre-listening Support on EFL Learners’ Listening Comprehension
외국학연구
2015 .01
Extensive Listening for Beginners: Listening Development and Student Perceptions
외국학연구
2019 .01
Enhancing Listening Comprehension through Repetitive Listening Practice —A Strategy-Based Approach—
대학교양교육연구
2024 .04
한국 대학생들의 듣기 성향 분석
어문론집
2019 .09
언어학습에서 M-러닝의 유용성 : 대학생들의 듣기학습을 중심으로
영어영문학
2016 .05
The Effects of Listening Encoding Strategy Use on Korean EFL Learners’ EAP Listening Comprehension
언어학
2016 .01
단서 제시 방법이 한국어 학습자의 듣기 평가 결과에 미치는 영향 연구
언어사실과 관점
2018 .01
A Study of Korean EFL Students’ Listening Difficulties in Phonetics
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2017 .12
A Study of Using Pre-Listening Activities With Multimedia Modes for EFL Students’ Listening Comprehension
영상영어교육(STEM Journal)
2017 .01
입력변형과 반복 듣기가 미국영어 및 영국영어 듣기이해에 미치는 영향
현대영어영문학
2017 .01
중국인 한국어 학습자의 듣기 이해와 언어 외적 요인의 상관관계와 영향력
이중언어학
2019 .01
0