메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
원명옥 (진주교육대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제75집
발행연도
2015.12
수록면
205 - 230 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to examine the effects of oral presentation on fluency in English as a foreign language. A total of 26 university students were the participants who enrolled in the course `English Conversation` during the freshmen year of 2014 at a university of education in the southern part of Korea. Data were collected from two oral presentations the students performed in the beginning and at the end of the first semester, and analyzed in terms of the two main temporal aspects of utterance of the presentations, the speaking rate and mean length of runs. The findings showed that the speaking rate increased significantly from the first presentation (1.80) to the second (2.18), and the mean length o runs also ignificantly increased from 2.91 to 3.55 between the two. The results imply, first, that Korean learners seem to have considerably low speaking fluency in English and second, that oral presentation is an effective way of improving their fluency.

목차

1. 머리말
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 자료 분석 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002348965