메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제72집
발행연도
2015.3
수록면
133 - 152 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In spite of the growing number of native English teachers in Korea, elatively little research has been conducted on their perspectives about communicative language teaching(CLT) and classroom practices in colleges or universities. The purpose of this study was to investigate native English teachers`` perceptions about CLT and to identify their instructional practices in Korea. For the purpose, questionnaire surveys were distributed to 26 native English instructors at a 4 year university in Busan. A total of 180 students who were taking General English courses taught by the native English teachers were also participated in the survey. The results showed that native English instructors had difficulty in employing communicative language teaching because of several constraints such as students`` reluctance to participate in class, mixed levels, and communication difficulty with students. Based on the findings of the study, a few suggestions were made for native English instructors`` effective CLT implementation in Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002519335