메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
277 - 295 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This report provides an overview of English education policy in Korea following the sixth national curriculum, which focused on promoting the Communicative Language Teaching (CLT) ethos. Considering the complexity of implementing CLT in English as a foreign language (EFL) contexts, this paper focuses on native-speakerism in CLT as a framework of inquiry to shed light on how language ideology interacts with English education policy in Korea. Given that the direction of educational policy typically reflects the educational priorities of the national government, this paper first maps out the educational landscape in Korea with a focus on the College Scholastic Ability Test (CSAT). Then, drawing on previous scholarly work, It examines the persistent divide between the issues affecting native and non-native English teachers as reflected in educational policies guided by CLT principles. In identifying the key factors that influence language policies involving CLT, this paper concludes with a discussion of the implications of the dichotomy between native and non-native English teachers and with suggestions for the direction of future research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0