메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종훈 (제주대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제23권 제1호
발행연도
2018.2
수록면
185 - 205 (21page)
DOI
10.46449/MJELL.2018.02.23.1.185

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate phonological factors that affect the ordering of binomials in English, based on the Korean EFL learners’ knowledge of binomials. Forty undergraduate students were asked to perform an acceptability judgment task to test their awareness of almost irreversible 40 English binomials. The result showed that they made the most errors in the ordering of Adj+Adj binomials, followed by the types of V+V, Prep+Prep, N+N, and Adv+ Adv. Their lack of knowledge of binomials was proven to be unstatable, when analyzing the scores of the test. It was also found that Korean English learners had insufficient knowledge of phonological constraints that play a key role in the binomial ordering, in which the first word has higher vowels, more front vowels, shorter vowels, fewer initial and more final consonants, less obstruent initial and more obstruent final consonants, fewer syllables, and rhythmic alternation.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-740-001803298