메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Goun Lee (Sungkyunkwan University)
저널정보
한국음운론학회 음성음운형태론연구 음성음운형태론연구 제24집 제2호
발행연도
2018.8
수록면
193 - 208 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aimed to investigate whether Korean L2 learners of English can acquire vowel reduction cues to stress as their English proficiency increases, and whether lexical frequency influences on the acquisition of vowel reduction. Fifteen Korean learners and 15 English speakers produced 13 English disyllabic stress minimal pairs (e.g., OBject – obJECT), adopted from Lai (2008). F1 and F2 values of the first syllables were measured and compared according to the stress patterns (first syllable stressed vs. second syllable stressed). The results showed that English proficiency cannot predict vowel reduction to stress for Korean L2 learners. However, word frequency showed a significant effect on the production of unstressed syllables from English native speakers as well as Korean learners of English, suggesting that high frequency words undergo more reduction than low frequency words. Taken together, these findings demonstrated that the difficulty in producing vowel reduction might be due to the difficulty in learning articulatory gestures, rather than to the dissimilarity of phonological features between L1 and L2.

목차

1. Introduction
2. Methods
3. Results
4. Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-711-003399685