메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Xu, Lin (한국해양대학교) Dong, Danni (Hubei University of Medicine) Jhang, Se-Eun (한국해양대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제60권 제4호
발행연도
2018.11
수록면
245 - 268 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to explore the effects of text summarization on the argumentative writing qualities of EFL learners at different proficiency levels. We consider argumentative writing qualities in terms of accuracy, fluency, vocabulary complexity and grammatical complexity. In this longitudinal case study, 24 essays and 21 summaries by the three participants were collected during 24 weeks. Quantitative and qualitative data reveal that depending on language proficiency levels, participants benefit on different linguistic indices. Individual changing trajectories of accuracy, fluency and complexity in argumentative writing is dynamic. There are progress and backsliding during the process. Developmental paths are different among individuals as well. The various factors including topical knowledge, language input, motivation factors can contribute to the changes.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
V. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000199281