메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정원 (충남대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제37권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
49 - 61 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study investigated the effects of two writing genres (narrative and argumentative writing) and two writing task types (direct and translated writing) on L2 learners’ writing performance in terms of lexical and syntactic complexity. A total of 46 college freshmen were asked to write four articles, one in each genre and one in each writing task type in a counterbalanced way. The findings are as follows: 1) the genre effect was found significant both in lexical and syntactic complexity measures, irrespective of writing task type, that argumentative texts displayed greater lexical and syntactic complexity than narratives; and 2) the role of L1 use in L2 writing (writing task type) was significantly obvious in syntactic complexity measures, especially in narratives, but not in lexical complexity measures with the exception of one measure of lexical diversity. Theoretical and pedagogical significance of the findings is discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0