메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Juhyun Back (Busan National University of Education)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제86집
발행연도
2018.9
수록면
97 - 121 (25page)
DOI
10.21296/jls.2018.09.86.97

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate differences and similarities in the use of cohesive devices by young and adult Korean EFL learners in their argumentative writings. Results show that young Korean EFL learners’ texts displayed some age-specific features in their overt use of causative conjunctions, which might be partly explained by their causal reasoning skills along with their tendency to provide a short description of their ideas in their argumentation. Several of the cases of overuse and misuse of conjunctions and references, which often interfere with cohesive text in young Korean EFL learners’ texts, might derive from the lack of L2 writing experience and linguistic knowledge. Interestingly, L1 influence can be seen through their overuse of the pronoun determiner ‘this’ indicating ‘definiteness’ since they use demonstratives instead of indefinite articles. These findings yield important teaching implications for developing written discourse competence at the Korean elementary education level.

목차

1. Introduction
2. Background to the Study
3. Method
4. Results and Discussion
5. Summary and Conclusions
References

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-003600320