메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
황장환 (충남대학교) 유상석 (충남대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2018년도 학술대회
발행연도
2018.12
수록면
626 - 629 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A fuel cell vehicle is a good candidate for climate change and harmful exhaust emission of internal combustion engine. Even though fuel economy of fuel cell vehicle is better than internal combustion engine, it is still required for improving it. In this study, the discharge of hydrogen from a type 4 hydrogen tank was modeled. Initially, the tank is charged at 70MPa and the valve is opened by command. To simulate this phenomena, it is necessary to model the valve and the tank together because the flow rate and pressure drop are determined by the opening of the valve. Also, since the internal temperature changes due to the heat exchange with outside air, attention environment is considered for the internal energy change. As a result of confirming the discharge characteristics based on the tank outlet area, it seems to be well described physical phenomena. In addition, the temperature validation is also observed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수소 탱크 모델링
3. 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0