메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성희 (우송대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제50호
발행연도
2019.1
수록면
365 - 389 (25page)
DOI
10.17002/sil..50.201901.365

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates Chinese international students’ English learning backgrounds in their homeland and the current state of their English studies at a university in Korea. In addition, the study seeks to explore these students’ difficulties and ascertains the required support for their English instruction. Fifty-two participants were involved in the study. Data collected from a survey and interviews were analyzed using SPSS. The age at which they started learning English, the duration of their English learning, and the quantity of weekly study time differed noticeably across students. Approximately, 20 percent of the students indicated they had difficulty comprehending their classes in English. Of the participants, 40 percent were satisfied with their English learning. However, 48 percent of the participants experienced difficulty in learning English through the courses required for their majors. The participants also discussed the advantages and disadvantages of learning English in Korea and the additional support they needed to effectively learn English in Korea. The results indicate that customized curricula and support for Chinese international students in Korea are necessary to produce a more effective English program.

목차

1. 서론
2. 연구배경
3. 연구방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0