메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이윤서 (순천대학교)
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제82권
발행연도
2019.2
수록면
95 - 121 (27page)
DOI
10.20405/kl.2019.02.82.95

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to analyze the use patterns and errors in adverbs of degree in writing by Korean learners and search for effective education plans for them. The analysis results of their use patterns show that a majority of learners only use certain adverbs of degree instead of various ones. They made many errors with word order, substitution of adnominals and adverbs, and also substitution of synonyms when using adverbs of degree. The study proposed some education plans by error type to help learners reduce errors and encourage them to use various adverbs of degree, which include education on the syntactic functions of adverbs of degree to prevent errors with word order and substitution of adnominals and adverbs and on synonyms between adverbs of degree to prevent errors with the substitution of synonyms.

목차

Abstract
1. 머리말
2. 한국어 학습자의 정도부사 사용 양상
3. 한국어 학습자의 정도부사 사용 오류 유형
4. 한국어 정도부사의 교육 방안
5. 마무리
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-701-000496309