메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
林娟廷 (又松大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第114號
발행연도
2019.2
수록면
183 - 202 (20page)
DOI
10.25021/JCLL.2019.2.114.183

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With a flood of information, there is an increasing demand for reading ability to quickly select and understand high-quality information, and interest in the pre-reading stages to enable learners to read more effectively. After considering the pre-reading stages and activities through analysis of Chinese reading textbooks published in Korea, we conducted research to contribute to the balanced development of reading education and development of effective reading textbooks. In particular, we actively analyzed contents that could be classified as pre-read activities throughout the textbook, rather than limiting the scope of the analysis to clearly presented pre-reading activities.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 중국어 읽기 교재 분석
4. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0