메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
353 - 380 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current research was to investigate the potential elements impacting on second language (L2) vocabulary proficiency and their cause-and-effect relationship to L2 vocabulary knowledge with data from 300 participants from 4th-grade to 6th-grade in an Korean EFL context. The tools of the current study are L2 productive/receptive vocabulary tasks and questionnaire survey on L2 vocabulary acquisition strategies. The vocabulary test consisted of synonyms, antonyms, and analogies and the questionnaire was composed of 24 items. First, a factor analysis confirmed four factors: L2 vocabulary learning strategy, extra-curricular learning, first language (L1) proficiency, and parents’ interest. Regression analysis identified the importance of L2 vocabulary learning strategy and extra-curricular learning to L2 vocabulary knowledge. On the basis of SEM, L2 vocabulary learning strategy and extra-curricular contributed a significant amount of unique variance to L2 vocabulary proficiency. These findings are consistent with the depth of processing hypothesis that L2 vocabulary learning strategy plays an important role in progressing L2 vocabulary achievement (Craik, & Lockhart, 1972).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0