메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
225 - 247 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of genre-based writing, using story reading, on EFL learners' writing skills. For this study, three middle-school students and three high-school students were chosen as subjects and received writing instruction in six genres. Data collection included pre-and post-writings and genre-based writing portfolios. Physical structure analysis and topical structure analysis were employed. The data analyses revealed that the genre-based writing practice had the biggest impact on middle-school students when it came to fluency and topic coherence. Another finding is that the students performed poorly on the letter- and dialogue-writing tasks. Several suggestions are made based on the results: 1) English teachers should provide writing opportunities to students regardless of their proficiency levels; 2) students need to be exposed to practical genres, such as letters and dialogues, more often, and 3) reading materials, including storybooks and literary works, should be used as resources for rich linguistic input.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0