메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제24권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
101 - 121 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is to rethink the issue of repair-sequences in inter- and intra- personal interactions during L2 reading. While the issue of self-repair sequences in talk-in-interaction has been explored in lots of existing studies, the comparison of self-repair in both interactions was not much discussed in the fields of conversation analysis(CA) as well as second language acquisition (SLA). Adopting Goffman’s (1981) notion of footing, a reader simultaneously becomes a reader and a speaker in intrapsychological interaction while reading. Therefore, in this discussion of repair, especially self-initiated self-repair sequences, we compared those in inter- and intra-psychological speech and found how meaning is negotiated through repair between the text materials and the L2 reader. Taking Vygotskian socio-cognitive theory, the findings of this study are: first, the momentary processes of meaning making actions deploying how intersubjectivity can be constructed by the self being a reader, a speaker, and a listener simultaneously; second, the structural similarity of self-repair sequences between the two types of interaction; and third, the cognitive function of repair in both types of speech events.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0