메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최윤소 (중앙대학교) 손환 (중앙대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.6
수록면
705 - 717 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2020.06.29.3.705

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to suggest agenda in order to improve the capabilities of PE TPACK by interrogating the current status of technologies in Physical Education class. Based on these academical backgrounds, this study has suggested three significant agenda to promote the capabilities on TPACK in PE practice. The result of this study are as follow: First, pedagogical content knowledge based on utilizing technologies should be developed in the field of physical education, which would help PE build the solid foundation of PE TPACK. The absence of PE TPACK has been regarded as one of the critical issues among PE teachers when they are trying to use technologies in their classes. Second, an evaluation system for the PE TPACK should be established in order to entail sustainability and effectiveness. To build the evaluation system, descriptive researches on utilizing technologies in PE classes should be performed, which help develop educational tool for PE TPACK. Third, sophisticating and diversifying PE TPACK should be required by sharing many cases of PE TPACK among PE teachers. The answers of three agenda suggested in this study would provide PE practices, especially PE teachers, to manage high quality PE class with utilizing technologies. Lastly, this study concluded with feasible suggestions to realize the significant agenda in PE practice.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 체육과에서 TPACK 활용을 위한 과제: 테크놀로지 적용을 위한 콘텐츠 개발, 평가, 그리고 전이
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0