지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
I. INTRODUCTION
II. THEORIES OF L2 PROCESSING
III. INTRODUCTION TO ERPs
IV. A REVIEW OF ERP STUDIES OF L2 MORPHOSYNTACTIC PROCESSING
V. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
인지 처리의 특성을 고려한 한국어 통사 구조 분석법의 모색
언어와언어학
2015 .01
Reanalysis of ERP Studies on EFL Learners' Language Recursion-based Sentence Parsing
생성문법연구
2015 .01
Defeasibility of Syntactic Judgments in Korean EFL Learners’ Reflexive Resolution
언어과학연구
2019 .06
Syntactic Ambiguity Resolution in First and Second Languages
이중언어학
2016 .12
Processing of long-distance dependencies in Korean
한국언어학회 학술대회지
2019 .06
영어학습자들의 작업기억과 문장처리능력과의 상관성: 복합명사구포함 문장중심
언어과학연구
2020 .09
Identification of Focus Information with Contextual and Lexical Cues by Korean Learners of English: Evidence from Reaction Times Analyzed by Linear Mixed-Effect Models
영어학
2019 .12
Syntactic Ambiguity Resolution and Task Influence by Korean Learners of English
어학연구
2017 .08
Understanding the Influence of Local Coherence on the Reanalysis Process of Temporally Ambiguous Noun Phrase: The Role of Animacy
담화와인지
2023 .11
The role of n-back task and statistical learning in L2 sentence processing
언어과학연구
2022 .09
제 2 언어 처리: 피상적 구조 가설 재고
언어과학
2021 .01
‘비주얼 월드’를 활용한 독일어 발화문 이해 연구
언어와언어학
2016 .01
Effects of Vocabulary Size on Anticipatory Sentence Processing in Korean Learners of English
언어
2016 .09
The Prosody-semantic Interface in the Resolution of L2 Syntactic Ambiguity
영어학연구
2019 .01
Effect of Processibility on EFL Learners’ Acceptability Judgments of Wh-Island Constructions
응용언어학
2017 .12
중국인 고급 학습자의 한국어 격 표지 및 동사 의미 처리에 대한 뇌파 연구
이중언어학
2020 .01
Speech processing strategy and executive function : Korean children’s stop perception
말소리와 음성과학
2017 .09
A Pragmatic-Functional Account for Information Structures in English
언어학 연구
2015 .10
Korean Classifier and DP
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2017 .10
Prosodic Resolution of Syntactic Ambiguities in Second Language: Evidence from Korean Learners of English
영어학연구
2016 .12
0