메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sungsoo Ok (Sejong University) Ki-Yun Yoo (Sejong University) Soo-Yeon Kim (Sejong University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제89집
발행연도
2019.6
수록면
125 - 144 (20page)
DOI
10.21296/jls.2019.6.89.125

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates whether L2 learners, who seem to reach the target grammar as far as syntactic requirements are concerned, can maintain their native-like judgments under the pragmatically manipulated context. The study compares results of the two experiments of reflexive resolution which differ in the presence of time pressure. Both indicate L2 learners’ general tendency to rely on non-syntactic cues in L2 processing, regardless of time pressure. Our findings, namely, that pragmatic cues control not only the early stage processing of the learners but also the learners’ ultimate choices, give support to the retrieval interference in the cue-based model (Cunnings 2017) over the shallow structure hypothesis in L2 processing (Clahsen and Felser 2006, 2018).

목차

1. Introduction
2. Roles of Pragmatic Information in Reflexive Resolution
3. Experiments
4. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000952081