개인구독
소속 기관이 없으신 경우, 개인 정기구독을 하시면 저렴하게
논문을 무제한 열람 이용할 수 있어요.
지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
1. Introduction
2. Roles of Pragmatic Information in Reflexive Resolution
3. Experiments
4. Discussion and Conclusion
References
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
한국인 EFL학습자 영어재귀사 습득에 나타난 ‘성분통어조건’ 구현 양상
영어학
2015 .12
한국인 EFL 학습자의 영어 재귀사 해석에 미치는 화용정보의 영향 - 성분통어 제약조건을 중심으로 -
영어학연구
2016 .12
제 2 언어 처리: 피상적 구조 가설 재고
언어과학
2021 .01
L1 그리스어 화자의 L2 영어 재귀사 해석 연구
언어과학연구
2019 .12
The Prosody-semantic Interface in the Resolution of L2 Syntactic Ambiguity
영어학연구
2019 .01
Perceptual weighting on English lexical stress by Korean learners of English
말소리와 음성과학
2022 .12
Understanding L2 Morphosyntax Processing from Domain-General and Domain-Specific Language Processing Perspectives: Review of Theories and Studies
응용언어학
2020 .12
한국인 학습자들의 영어 재귀대명사 해석 양상: 통사적 결속 조건과 화용적 결속 조건을 중심으로
영어학
2019 .06
On the Aspects of Reflexive Binding by Chinese and English Learners of Korean
언어학 연구
2016 .07
Exploring stress encoding cues in English by Korean L2 speakers
말소리와 음성과학
2024 .09
영어 이중목적어 구문의 삼층 구조 분석
영어학
2022 .01
The Effect of Learner Proficiency and L1 Transfer on the Use of Make by Korean EFL Learners of English
어학연구
2015 .04
Syntactic analysis on Information Structure
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
Investigating the relationship between production and perception of word-final stop voicing in Korean high school EFL learners
영어학
2025 .01
Comparative Study of L2 Suprasegmental Development by the Effects of Immersion and L2 Learners’ Groups
언어학
2024 .09
The Push and Pull of Syntax and Pragmatics over Reflexives: The System Exchange Hypothesis
언어와 정보사회
2017 .01
Pragmatic Influence in Processing L2 English Reflexive Pronouns by Korean Learners of English
현대영어교육
2024 .08
Effects of base token for stimuli manipulation on the perception of Korean stops among native and non-native listeners
말소리와 음성과학
2020 .03
A Corpus-based Study on the Use of English Present Perfect by Chinese EFL Learners
언어학
2016 .01
L2 Learners’ Sensitivity to Verb-based Cues and the Complementizer ‘that’ in Sentential Complement Structures
영미연구
2022 .02
0