메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보경 (고려대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제16권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
95 - 124 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims to analyze patterns of auxiliary predicate element usage by intermediate-level Korean-language learners. The findings revealed that the auxiliary predicate elements frequently used by the learners were limited to some of the items taught in basic-level classes; auxiliary predicates that had been newly taught in intermediate-level classes were not actively used. Errors were analyzed and categorized by their causes. The findings revealed that for accurate production of auxiliary predicate elements, Korean-language learners must be able to (1) understand the meanings and functions of auxiliary predicate elements; (2) identify types and extents of predicates that can be combined with auxiliary predicate elements (3) comprehend change in form according to person; (4) abide by restrictions on clauses that follow auxiliary predicate elements; and (5) discern similar auxiliary predicate elements. This paper concludes with a discussion on classroom interventions to assist Korean-language learners in effectively acquiring the five capabilities and apply them outside of the classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0