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자료유형
학술저널
저자정보
김창모 (캘리포니아데이비스대학교) 진상규 (한국교통연구원) 진광성 (한국교통연구원) 권영인 (한국교통연구원) 백영순 (수원대학교)
저널정보
한국수소및신에너지학회 한국수소및신에너지학회논문집 한국수소 및 신에너지학회 논문집 제33권 제5호
발행연도
2022.10
수록면
463 - 469 (7page)
DOI
10.7316/KHNES.2022.33.5.463

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After reviewing the current status of hydrogen buses and hydrogen charging stations in the United States, as well as related laws and programs, it was found that the federal and state governments supported the supports of hydrogen buses and the deployment of hydrogen charging infrastructure through various policies and programs. In order to promote the spread of domestic and overseas hydrogen buses and hydrogen charging infrastructure, it is necessary to develop and apply various legal systems and programs that can provide incentives to hydrogen bus manufacturers, hydrogen charging station installers, hydrogen bus operating organizations and entities. It is necessary to develop and apply various legal systems and programs that can provide incentives to hydrogen bus manufacturers, hydrogen charging station installers, hydrogen bus operating organizations and entities.

목차

Abstract
1. 서론
2. 미국 수소 충전소 현황
3. 미국 수소 버스 현황
4. 미국 수소 버스 관련 정책
5. 수소차 충전인프라 확산을 위한 고려사항
6. 미국의 수소 버스 운행정보와 수소 충전소 웹기반 서비스 현황
7. 결론
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