메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김용명 (안동대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제119호
발행연도
2015.12
수록면
275 - 299 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study has attempted to explore a desirable direction for English evaluation in the future. In exploring into this, it surveyed the history of the English Domain of College Scholastic Ability Tests (CSAT) for the last 20 years. On the basis of these transition processes, it discussed the merits and the demerits of the CSAT that has had effects on English education and Korean society. Through these discussions and taking consideration into the changes of educational and social environment such as the introduction of criterion-referenced evaluation into the English Domain of CSAT in 2018 school year and the rapid developments of Information Communication Technology (ICT) in recent years, this study has proposed a new paradigm of English education from which the three directions for English evaluation in the future can be derived: the shift from the norm- referenced to the criterion-referenced evaluation, from the evaluation of learning to the evaluation for learning, and from the collective and uniformed evaluation to the individual and diversified evaluation based on the ICT.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0