메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
변지현 (한남대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제67권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
45 - 64 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The primary aim of the present study is to explore how WE-based instruction in general English course impacts on EFL college students’ perspectives toward WE. Unlike the previous studies that mostly focused on questionnaire, the current study aims to capture EFL learners’ voices through learner journal. Throughout a semester, the instructor of the course offered WE-based lecture with a focus on WE-related theories, shared lectures by WE specialists, online live sessions with universities in foreign countries, and lessons on Asian Englishes. A total of 23 college level EFL students participated in the study. While they were taking the course, it was required for them to submit 10 journals respectively to share their perspectives toward WE-based instruction and issues in WE area. According to the data, a majority of the participants became to recognize the importance of WE issues. However, due to realistic problems, they were reluctant to implement the WE based instruction in the regular English curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0