메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Zepeng Wang (Harbin Engineering University China) Yansheng Mao (Harbin Engineering University China)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제19권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
125 - 140 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current paper intended to investigate the performance of affective prosody by Chinese English as a foreign language (EFL) learners. More specifically, the current study examined and compared aspects contributing to perceived vocal affect in the speech of Chinese EFL learners and native English speakers (hereafter NSs). The data were collected from 20 university students who took part in two recording sessions designed by the authors. In comparison to previous studies on L2 acquisition of English prosody, this research offers a detailed description of the performance of affective prosody in the speech of Chinese EFL learners. The results show that, for the majority of Chinese EFL learners, their pitch range and vowel duration are narrower and shorter than for NSs, all of which contribute to their low scores for affective involvement. In addition, a number of pedagogical suggestions have been proposed by this study, which will help Chinese EFL learners to deal with the prosodic problems they encounter when speaking English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0