메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ling Ren (Xinzhou Normal University) 황요한 (전주대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제28권 제1호
발행연도
2023.4
수록면
129 - 160 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to explore the role of dynamic assessment (DA) in expanding the zone of proximal development of English as a foreign language (EFL) leaners at different levels. For this purpose, we conducted a comparative study with high- and low- level EFL learners in the writing course consisting of 8 weeks of general writing practice and 6 weeks of national writing examination preparation. We administered pre- and post-tests of a writing prompt and two questionnaires to both groups. The results showed the gap in the use of writing strategies between the two groups was reduced after the DA treatment. Students, in particular those at the lower levels, made more progress and became more aware of the various writing strategies available. Furthermore, the DA intervention increased the intrinsic interest of the two groups in the English writing process and narrowed the difference in writing scores between the two groups. Although each aspect of composition increased to a varying degree, the mean value of the language for the two groups did not reach significance. On the basis of this finding, this study suggests how and when DA intervention may be needed to improve EFL learners’ writing abilities and strategies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0