메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권양현 (충남대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제45권 제11호
발행연도
2023.11
수록면
241 - 252 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes individualized instruction as a teaching method that allows learners with different characteristics to participate in the entire writing process and practice the essence of writing education. The analysis results of class operation that applied individualized instruction using the non-face-to-face class method implemented during the pandemic are as follows. First, the LMS system accumulates learner data and allows the instructor to check the learner''s individual achievement and provide continuous individual guidance. At this time, the guidance for each learner is meaningful in that it allows the learner to actively intervene in the context of the class. Next, 1:1 feedback through Zoom is meaningful in that learners, by participating in the feedback process, embody that the essence of writing lies in communication and realize that reflecting on their own writing is also a part of writing. What is important is that these teaching methods can provide learners with opportunities and experiences as ‘doer of writing’.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091134430