메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손미정 (경북대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第65輯
발행연도
2015.2
수록면
129 - 145 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Among four functional skills of a language - speaking, listening, reading and writing ? writing is indispensible for learners and the most complex task, especially for teachers who are involved with low-level students. This study, thus, is designed and implemented to improve writing competency of low-level learners of Japanese. According to Kageyama (影山 2011,「ライティング?ワ?クショップの秘
密」), learning effect and students’ ‘preference’ and ‘satisfaction’ are critically correlated. Focusing on this point, this study, first, surveys students’ needs and readiness in order to stimulate their motivation and interest in the lessons. Then students are encouraged to choose topics on their own four times. During the lessons, teachers apply appropriate teaching methods depending on the writing themes selected by the students, including teacher-centered correction, peer-responses, and teacher-student conference after peer activities. After each session, questionnaires on students’ level of satisfaction are filled in and collected. To evaluate the effects of the lessons, simple achievement tests are also given. Through these questionnaires and test results, how learners’ satisfaction and motivation affect learning is examined and analyzed. With the result of this analysis, finally, a model lesson is suggested to provide effective writing education for low-level Japanese learners.

목차

Abstract
1. 머리말
2. 연구의 배경과 목적
3. 연구 조사개요
4. 분석의 결과 및 고찰
5. 맺음말
참고문헌
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-001286663