메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박찬욱 (서울여자대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제21호
발행연도
2015.6
수록면
173 - 194 (22page)
DOI
10.24285/CLER.2015.06.21.173

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyse conversation opening on the texts in the two Chinese elementary materials(the one is made by Korean authers, and the other one is made by Chinese authers) and make some opinions for improvement on the basis of analysis results. For this purpose, this study researches conversation openings in the texts in terms of three dimentions, i.e., relationship between speakers, situation informations, speaker’s identity(native or non-native speaker). Consequently, the texts of two Chinese elementary materials don’t reflect enough from the sides of the speaker relationship, situation informations, and those show differences in terms of the ratio of the following speakers identity, although all openings are from the non-native speakers.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001625372