메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Youngju Jeong (Pusan National University)
저널정보
미래영어영문학회 미래영어영문학회 학술대회 자료집 미래영어영문학회 2017년도 춘계전국학술발표대회 발표논문집
발행연도
2017.6
수록면
227 - 230 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to suggest a corpus-based activity which is designed for use in a high-intermediate to an advanced-level second language writing course focusing more on contrast signal words. Following the framework for creating corpus-designed activities can help students understand the differences between contrast signal words: concession (although, even though, though, despite, in spite of, and notwithstanding) and direct opposition (while, and whereas) and know the use of the signal words appropriately to connect one thought to another according to a wide variety of genres. To gather data for the activity, I use the 1)COCA (Davis, 2008). After engaging in quantitative and qualitative analysis to identify the sentence structure of contrast signal words used in corpus, students then complete form/meaning (gap-fill activity), followed by a whole language activity of the contrast signal words in their own writing.

목차

Introduction
Theoretical grounding
Context
Procedures for implementation
Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-740-000877269