메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유빈 (동아대학교) 이동명 (동아대학교)
저널정보
한국음운론학회 음성음운형태론연구 음성음운형태론연구 제24집 제3호
발행연도
2018.12
수록면
321 - 345 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of the current paper is to examine Korean English learners’ production of English stress. Instruction (10 sessions) on English stress was provided to 9 female Korean learners of English. The primary research goals of this study are as follows: the first goal is to compare English stress production of Korean English learners to that of native English speakers; and the second one is to verify the effects of the given instruction by comparing the difference of intensity (and duration) values between Korean English learners’ pre-recordings and post-recordings. The results of the present statistical analysis are as follows. Firstly, Korean English learners’English stress production is different from native speakers’ production. The average intensity of Korean English learners’ production is notably lower than that of native speakers. The duration results of Korean English learners’ stress production look somewhat more complicated than the results of the intensity measurement. Secondly, when compared with the intensity from Korean English learners’ pre-recordings, the values from the post-recordings were improved on average. However, the duration values from the post-recordings were shortened (not improved) on average when compared to the pre-recordings. Even though there was intensity improvement in the current results, it did not turn out to be statistically meaningful.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과 분석 및 논의
5. 결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-711-000331518