메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hong, Sunyoung (Kyungnam University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제88집
발행연도
2024.8
수록면
335 - 362 (28page)
DOI
10.21087/nsell.2024.08.88.335

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the awareness, perception, and production of English lexical stress by Korean learners of English and to assess the effectiveness of targeted pronunciation practice. Participants divided into English majors and non-majors were asked to complete tasks assessing awareness, perception, and production of stress patterns prior to any intervention, followed by two post-intervention production tasks. Findings from the three pre-intervention tasks indicate that they made the fewest errors in the perception task, often correctly identifying stress placement in perception while making errors in other tasks. The post-intervention production tasks demonstrated improved performance in stress production, validating learning effect. It is interesting to note that explicit instruction on stress placement provided before the third production task resulted in a high error correction rate of 87%. Correlation analysis indicated that stress errors generally increased with word length, independent of word frequency.

목차

I. Introduction
II. Methodology
III. Results and Discussion
IV. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090648869