메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준원 (Arizona State University)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제17권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
1,310 - 1,322 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With the status as an international language, English is a language used by a variety of speakers in various situations (EIL). Therefore, to help students to be a competent English user is becoming more complex. For example, English learners are expected to communicate not only with native speakers of English, but also with English speakers whose native language is not English. However, Korean English education does not seem to be prepared to make Korean EFL learners competent English users. Thus, this paper deals with reasons why Korean English education is not reflecting EIL. This paper argues that the discrepancy between awareness of and attitude towards World Englishes is exposing Korean EFL learners only to native varieties of English, which probably causes difficulties in communicating in English. Along with the review on how Korean EFL stake holders consider English varieties other than native varieties, this paper proposes three feasible ways to incorporate different varieties of English with consideration of the local context of Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (70)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0