메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제17권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
127 - 146 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the effectiveness of an English class, which a specially designed cooperative English writing activity was applied, on learners’ English writing anxiety and the use of language learning indirect strategy. The main purpose of the designed English writing activity was to explore learners’ perspectives toward English writing when they performed English writing activity through the cooperative work. As a result of the investigation of pre and post experimental tests for 150 college students, the designed English writing activity through the cooperative work showed a positive and significant effect on the level of English anxiety of the subjects and the frequency and the use of English learning indirect strategy of the subjects, especially of the group of less-proficient English learners in contrast with those of the group of more-proficient English learners. The results showed that the designed English writing activity through the cooperative work could lessen the English anxiety of learners and promote the use of English learning indirect strategy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0