메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제43권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
181 - 203 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The prosodic transfer in the L2 English speech of L1 Korean learners is explored to see whether and how Korean-speaking English learners try to compensate for lost prosodic properties of the target stress-timed rhythm using the prosodic properties of their L1, a syllable-timed language. In this study, 42 learners were divided into low, medium, and high proficiency groups, based on native English-speaking listener evaluation of their read English speech data. In addition, 19 native speakers of English recorded their own English speech, as a control group. Thirteen native speakers evaluated the speech proficiency of the randomized recordings on a seven-point scale. Next, the duration and fundamental frequency of vowels were measured, to compute their pairwise variability between adjacent vowels within each rhythmic foot. The results showed that learners substituted fundamental frequency variability for duration variability. These results suggest prosodic transfer, prosodic acquisition, and prosodic development in adult language learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0