메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제16권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
157 - 173 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports on a study which investigated the beliefs about leaner autonomy of English teachers in Korea. The data was collected from the questionnaire which asks about teachers’ beliefs on learner autonomy at the tertiary level and the use of YouTube, the video clip, for autonomous language learning for EFL college students. It provides a teacher perspective on learner autonomy for successful language learning in general. The survey results taken from English teachers (n=128) in colleges yielded teachers’ beliefs about learner autonomy in general and their readiness to adopt Web 2.0 technologies for autonomy. The findings indicate that the key source of support for learner autonomy in the classroom is the teacher and that learner autonomy is a dynamic and motivating factor that influences language learning. Therefore, teachers should provide various activities to motivate students to learn a language, which affect the development of learner autonomy. This paper argues that it is necessary to find the extent of teachers’ readiness to adopt the changes in teacher roles which learner autonomy implies. It also discusses the beliefs reported by the teachers and considers the implications of these beliefs for future research and implementation into language classrooms.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0