메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyunjeong Nam (Dong-A University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제96집
발행연도
2021.3
수록면
57 - 83 (27page)
DOI
10.21296/jls.2021.3.96.57

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Beyond the scope that has been limited to the identification of learners’ beliefs in different majors or English proficiency groups in previous research, this study aimed to investigate correlations among the following learner variables: 1) learners’ knowledge of language acquisition, 2) English proficiency, 3) learners’ experience of English communication both inside and outside the classroom contexts in Korea and both the quality and quantity of communication in English-speaking countries. The study further investigated possible change of learners’ beliefs and the underlying reasons. One hundred and eleven college students participated in the study using a revised BALLI. From the factor analysis and Pearson correlation coefficient, the results suggest positive correlations with ‘Learners’ motivation and expectations’ and negative correlations with ‘The nature of language and learning strategies’ in all learner variables. The study also yielded evidence supporting the change of learners’ beliefs. The causes of change were personal experience, teaching methods, and social needs.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results
5. Discussion
6. Conclusion and Pedagogical Implications
References

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0