메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
배태일 (영남대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.27 No.1
발행연도
2022.3
수록면
35 - 59 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study reports on the moderating effects of English proficiency and writing topics on the model of EFL writing. A total of 68 university students participated in the present study, and data were analyzed using a series of multiple regression. Results of the study indicate that for the lower English proficiency group, English grammar, vocabulary, and writing anxiety made a significant prediction on English writing about every-day life, while English grammar, vocabulary, writing anxiety, and perceptions of feedback significantly affected English writing about climatic change. However, for the higher proficiency group, English grammar, vocabulary, knowledge about textual organization and logical flow, and writing anxiety explained a significant proportion in the variances in English writing about every-day life, whereas English writing about climatic change was significantly accounted for by English grammar, vocabulary, reading-writing connection strategy, knowledge about textual organization & logical flow, and writing anxiety. The results were discussed in terms of previous literature, and pedagogical implications were given.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0