메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상훈 (한서대학교) 안병욱 (한서대학교) 김승재 (한서대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제78호
발행연도
2019.10
수록면
293 - 300 (8page)
DOI
10.51979/KSSLS.2019.10.78.293

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The aim of this research is to verify structural relationship among self-directed learning, team efficacy, and initiative in problem solving for general physical activity participants in based team project lesson.
Method: The study selected 236 people who joined the general physical activities as subjects. For the data processing, it conducted frequency, reliability, confirmatory factor, correlation, and structure equaling modeling analyses by SPSS 18.0 and AMOS 18.0 programs.
Results: The results of this research are follows. 1) Self-directed learning of general physical activity in based team project lesson had influenced the team efficacy p(<.001). 2) Self-directed learning of general physical activity in based team project lesson had influenced the initiative in problem solving (p<.001). 3) Team efficacy of general physical activity in based team project lesson had influenced the initiative in problem solving(p<.001).
Conclusion: The fourth industrial revolutionary introduced a variety of educational methods aiming at the ability of problem solving that is different from cramming method of education. In the field of sports, it is necessary to cultivate self-directed learning ability that inspires students to learn by team-based project lesson.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0